HEJ igen bloggen :)

2010-05-10 / 20:06:59
Här har det varit full rulle hela tiden.. som alltid när man har vilda småbarn :D

I helgen var vi på släktträff i Solna, det var besök uppifrån Aareavaara o eftersom vi inte ska dit i sommar *snyft* så måste vi ju passa på att träffa alla nära & kära! Det var jättemysigt :)

Annars har vi faktiskt inte gjort så mkt i helgen, slappat mest.. o det har varit hur skönt som helst! Det e verkligen inte ofta jag bara väljer att ha filmkväll i soffan en helg, vill hellre va ute o göra saker.. men den här helgen va verkligen bajstråkig med det dåliga vädret så ja fick ge mig.. :)

Nu har jag äntligen fixat min anställning :) Är anställd på 75,68% nu.. känns superbra.. jag har ju varit anställd på den procenten hela tiden men nu har jag äntligen fått mitt nya anställningsavtal.. man vet ju aldrig när man behöver bevisa för någon att man faktiskt har ett jobb (!!).. o vi söker ju större lägenhet nu också :)

Skolan rullar på, känns som att det är HUR mkt som helst att göra o ibland tappar jag bara motivationen så mkt så jag inte ens orkar öppna boken. Samtidigt känner jag sån press på mig att inte halka efter med uppgifterna så jag gör skiten ändå, men det lyckas på något vis bli för slarvigt (iallafall när jag skriver för VG) så mina lärare vill hela tiden att jag ska komplettera mina uppgifter vilket gör att skolan tar upp ÄNNU mer tid.. suck.

Antingen så är det jag som är slarvig eller så är det mina lärare som är jäkligt petiga.. kan inte minnas att jag haft såhär svårt för att få ett VG-betyg nån gång, oftast har jag bara skickat in min uppgift o så har jag fått VG. Men nu har dom väl fått för sig att jag måste kämpa lite med mina uppgifter.. men orka hur mkt som helst när man jobbar, lämnar o hämtar på dagis varje dag o sen har en vild busig liten kille hemma som VÄGRAR låta mamma plugga utan istället hittar på hyss?

Det sista han gjorde när jag försökte plugga var att "rensa" kattens låda.. hrrm.. otroligt trevlig upplevelse. Han fick tag i kattspaden och började räfsa i kattens låda... det bokstavligen flög kattsand över hela golvet OCH över hela honom. Jag hittade kattsand i hans öra, hans näsa, hans hår, ja till o med innanför hans blöja. O badrummet badade i kattsand o jag tror jag hade sand mellan tårna i 2 dagar... haha...

Det blir med andra ord aningen svårt att koncentrera sig på skolan ibland kan jag meddela..
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: