Vinterkräksjukan !

2010-03-21 / 12:11:36
Den här helgen har varit den värsta helgen på lääääänge !
Efter jag hade tagit tempen på Leon i Torsdags kväll så la vi honom att sova, sen gick vi in en timme senare för att kolla till honom, då har han spytt ner heeela sängen, alltså det var verkligen översvämning ! HEMSKT !
Hans pyjamas va helt dyngsur o hela han luktade spya... :/

Så vi satt uppe med honom en stund o då kräktes han i vår säng också... sen fick han sova mellan oss den natten.
På Fredagen skulle jag jobba, så vi tänkte först att Jonnys mamma skulle komma hit o passa Leon, men eftersom Leon hade spytt så mkt så ville Jonny stanna hemma med honom.

Så jag åkte o jobbade som vanligt. Framåt 10-tiden börjar jag må lite illa, men tänker inte så mkt mer på det.. tänker att "säkert är det för att jag skippat frukosten, det blir bättre när jag ätit lite lunch"... problemet va bara att när jag står o lagar lunch åt mina gamla så blir jag ännu mer illamående, av lukten....

Bestämmer mig iallafall att möta upp Janette i Skärholmens centrum för att äta lite lunch, jag jobbade ändå i Skärholmen i Fredags. Möter upp henne o då börjar jag verkligen känna mig dålig... ni vet, typ kallsvettig o yr. Jag säger att jag inte kommer orka gå igenom hela centrumet för jag kommer svimma då.. jag klarar inte att gå. Hon säger att det bara är några hundra meter till caféet.. så hon tar mig under armen o vi börjar gå, när vi nästan är framme känner jag hur mina ben verkligen viker sig...vi hinner iallafall fram o Janette sätter mig ner på stolen.

Hon säger att jag är helt vit i ansiktet o att hon ska hämta ett glas vatten.. Sen hinner jag inte tänka så mkt mer förrän jag börjar kräkas... dock hade jag huvudet neråt så ingen såg mig kräkas.. tack o lov.. men jag spydde ner hela mig själv.. på ett café i Skärholmens centrum. SKÅL, verkligen. Tycker synd om dom stackarna som satt där o åt sin lunch... Usch va hemskt :/

Janette får köra min bil tillbaka till kontoret eftersom jag inte kunde köra.. spydde ytterligare en gång o höll på att svimma två gånger till. Tur att Janette fanns där för att stoppa mina svimanfall... annars vet jag inte vad jag hade gjort... :/

Sååå. Med andra ord, så började min helg.. min arbets-helg. Jag som redan varit borta så pass mkt, så kom det här också... men vad ska man göra?! Jag kunde verkligen inte fortsatt jobba den där dagen.. nerspydd o allt.. usch.. mår illa bara jag tänker på det.. :/

Leon har också varit riktigt krasslig, hade 39.6 i feber i Fredags kväll o bara kräktes o va jättehängig så Jonny fick åka in till akuten med honom, där han fick vätskeersättning osv. Nu idag mår han bättre, han har inte lika hög feber (37.8) o så har vi fortsatt med vätskeersättning o så har han fått lite gröt som han, peppar peppar, verkar ha fått behålla.

Så jag hoppas verkligen det är på bättringsvägen nu... maginfluensa e fasiken det värsta som finns !

Håll tummarna för att vi blir friska nu ! Jag hoppas ni där ute mår bättre än vad vi gör iallafall !
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: