En dag på dagis :)

2010-03-03 / 18:07:26
Leon har varit så duktig på dagis idag!
På morgonen när vi var klara att gå iväg till dagis så hämtade han sin golvmopp... (självklart..)
Den skulle han minsann ha med sig till dagis!



Jättedålig bild jag vet, men ungen stod ju aldrig still :P
Sen när vi kom till dagis var det promenad dax.
Leon var den ENDA av barnen i hans ålder som orkade knalla runt nästan hela promenaden.
Eller knalla.. han sprang. Typ.
När vi nästan var framme vid dagis igen, så skulle han bara busa med mig och stenvägrade att gå.. Han skulle bara retas.. o då fick han faktiskt sitta i vagnen de sista metrarna :)
Han älskade verkligen att vara ute.. va så gulligt att se :)



Sen somnade han lunch utan problem.
Det var ingen fara att jag inte var med inte... haha. Dissad jag känner mig.. :P
Han sov nästan 2 timmar på dagis.
Dvs, längre än alla andra barn..
Han vaknade halv 2 o klockan 2 skulle vi gå ifrån dagis.
Då gav han fröknarna kramar :)
Höll på att glömma hans lilla Vileda-mopp kvar på dagis eftersom att ALLA barnen älskade den o skulle ha den.. så den va på vift hela tiden typ.. konstigt att en mopp kan göra sån skillnad ?
Haha..
Imorgon ska Jonny också följa med på inskolning på dagis :)

Nu e jag faktiskt lagom trött.
Man blir tröttare av att va med på dagis än vad man tror..
Undrar vad personalen som jobbar där måste känna? Haha.. jag tror inte jag skulle orka..
Även fast alla barnen e snälla o jättegulliga så tar det på krafterna.. byta 100 blöjor, mata 20 barn o hålla koll på alla.. nån tappar en strumpa, nån vill ha nappen, nån ramlar.. nee usch för att hålla koll på allt det där.. jag håller knappt koll på alla Leons grejjer liksom... nä jag blir helt snurrig i huvudet av att bara tänka på det..

Eller vad säger ni ?
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: