Sjukling .

2010-04-19 / 13:15:54
Japp. Leon är dålig. Igen. Surprise ?

Förra veckan sa dom på dagis att dom hade fått skicka hem halva dagis för barn började spy rätt ut i matsalen. Hej igen kära maginfluensa! Dock klarade sig Leon. Han mådde super. Hela veckan. Tills i Fredags kväll. Då fick han feber (39,6) o ville inte äta, blev jättegnällig, o hans rapar luktade maginfluensa.. skitäckligt !

Jonny var hemma med honom hela helgen, o i Fredags på jobbet började även jag må illa. Hela tiden satt det en klump i halsen o det var skitsvårt att fokusera på att klara arbetsdagen. Hade även världens magknip. Men det gick iallafall. Dock bestämde jag mig för att vara hemma från jobbet på Lördagen, eftersom jag inte visste hur jag skulle må på natten o så. Så jag fixade en som kunde ta mitt pass på Lördag.

På dagen på Lördag mådde jag bra, hade lite magknip men illamåendet var borta så jag bestämde mig för att gå o jobba på Söndag. Leon hade fortfarande inte kräkts men man märkte att han mådde illa o hade ont i magen. Han ville fortfarande inte äta något. O febern var den samma nästan. 38,2 på morgonen, sedan 39,6 på kvällen.

På Söndagen efter jobbet bestämde vi oss iallafall för att gå utanför huset till lekparken vi har där. Tänkte att det kan vara bra för Leon att få lite frisk luft iallafall. O han va så fin våran lilla kille :)

Med helt nya kläder, mössa, jacka, byxor o helt nya Adidas-skor var han utan tvekan Skogås sötaste 1-åring :) *STOLT*



Idag har han inte alls varit nå bra däremot.
Han hade 39,9 i feber imorse o har varit jättegnällig o hängig hela dagen.
Detta e den högsta febern han haft hittills, o ärligt talat e det faktiskt ganska läskigt...
Jag tänker hela tiden, tänk om något händer, va fan gör jag då?

Nu hoppas jag att han blir bättre under dagen, o pigg o kry imorgon. Så att han kan gå på dagis på Onsdag.
Jag jobbar nämligen Onsdag, Torsdag denna vecka bara, o jag vill egentligen inte vara hemma från jobbet mer med tanke på att jag redan varit det så mycket. Men som sagt, det beror ju på Leon.
Jag tänker inte riskera hans hälsa för mitt jobb iallafall.. det finns fler jobb att få isåfall, om det nu skulle vara så att dom inte vill ha mig kvar för att jag måste vara hemma med min sjuka son...

Dilemma. Jag vill inte tänka på att jag kan riskera mitt jobb för att vara hemma med min son.

Varför ska man ens BEHÖVA tänka så ?
Gaaah !
...Ibland kan man bara bli lite psycho.....
Kommentarer!
Postat av: anna

han är alltid sötast, den lilla körven :)

Kommenterat - 2010-04-20 / 19:00:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: