Det finns gott om knäppa människor asså...

2009-06-03 / 15:31:03
Nu har jag o Leon nyss kommit hem från Farsta Centrum. Var där o gjorde en synundersökning idag, för jag har så fint kommit fram till att min syn har blivit sämre... igen. Ja det lär väl sluta med att jag får gå omkring med en sån där fin vit käpp eller varför inte en hund som snällt leder mig framåt... nej Tessan nu ska vi inte tänka så.. förhoppningsvis försämras inte min syn såå mkt mera... (!!)

Ja, iallafall...

Mötte upp min far o Janette i Farsta, dom fick passa Leon medans jag var hos optikern. Sedan skulle vi sätta oss o ta en kopp kaffe... o när jag ska köra ut vagnen till uteserveringen ser jag hur en rätt ung tjej står MITT framför mig med en tom bricka o kollar åt höger o vänster... ERRHHHMM sa jag lite fint... o då frågar hon min pappa "kan man sätta sig här"... min pappa ba "eh njaae, min dotter står bakom dig o ska sätta sig här.." jag ba "jaaa... ERRHHHM"... (igen..) då säger hon "jaaaaahaaaaa, okeeeeeej"...... o så snurrar hon 3 varv med sin bricka så jag håller på o får den i skallen innan hon beslutar sig för att gå så jag kunde komma ut med  vagnen. Tackar o bockar. MEN... det var inte allt. Hon sätter sig ensam vid ett bord o börjar duka upp fint på brickan (hon hade tagit med sig egen mat, smart som hon var).. o sedan börjar det roliga. En höggravid mamma kommer med sin vagn o ska sätta sig vid bordet bredvid.. då säger den hära tjejen " men GUUUUD vad rund o fin du är... jaa det är så härligt med barn.. speciellt när man är nykär". Mamman säger typ inget utan sätter sig vid bordet. Då kommer hennes väninna med en tvillingvagn.. o då säger den här tjejen igen "jamen HEEEJ du, du har problem med din man  va?".. Väninnan säger "eeh neee det har jag inte" ... "men är du säker på det? för jag menar du kan ju komma o sätta dig här med mig o prata ut om problemet så löser vi det tillsammans..." Väninnan säger "ja tack men jag har inga problem med min man" .. "Ja men några andra problem måste du ju ha så sätt dig du här med mig o ta en fika o så pratar vi lite.." Hahaha... Väninnan säger inget mer utan sätter sig med höggravida mamman.

Sen sitter den här tjejen för sig själv o äter sin hemmagjorda macka, matar fåglarna o pratar med dom. Sedan går det förbi 2 rätt tjocka gubbar.. då säger hon "NI TVÅ, ni ser ut att behöva gå på gym! Jaa ni vet jag kan ju det hära med biceps och jag är en riktigt bra instruktör jag lovar. Kom kom o sätt er här o fika lite med mig så diskuterar vi det här... Jaa vi kan ju till och med börja träna tillsammans.." Haha männen blev skitarga o bad henne dra åt helvete. Varenda människa som gick förbi henne skulle hon försöka få att sätta sig bredvid henne... Skitknäpp! Sedan kommer en mörk kille o en annan ung kille förbi.. Då säger hon "Ni grabbar, kom kom sätt er hära, jag sitter ju helt själv liksom." Den mörka killen svarar på engelska att han inte pratar svenska. Då säger hon "Well, come sit here and take a cup of coffee. I Can't sit all by myself... do you want me to sing Celine Dion- Aaaalll byyy myseeeeelf....." Alltså jag höll på att DÖÖÖ. Vad fan höll människan på med?!?! Hahahha... Till slut fick hon napp, en utländsk tjej som typ inte förstod vad hon sa kom fram till henne. Sedan bestämde dom fint att dom skulle börja träna tillsammans, ta en fika.. o sedan gick dom typ hand i hand in i centrumet. Haha jaaa. Så kan man också skaffa sig vänner..... Hon behövde minsann inte Facebook haha...

Idag ska vi hem till Carro lite senare, hon fyllde år igår.. (GRATTIS IGEN ÄLSKLING <3) !! Så ska vi fika lite o ge present :) Imorgon tar Alexandra studenten så då blir det till att gå på utspring :) !

Jaa just ja.. så har jag skaffat mobilt bredband också :) Comviq Surf heter det.. o är typ som ett kontantkort man tankar på.. så man betalar bara för det man surfar.. rätt smart idé dom fick där Comviq.. faktiskt ! Tänkte ta med mig det när jag Jonny o Leon ska upp till Norrland i sommar, tillsammans med min fina lilla mini-dator :) mihi.

Nej nu ska jag ge Leon majspuré (som jag för övrigt gjort själv ..) o välling.. Hajdo
Kommentarer!
Postat av: amie

HAHAHAHAHA!!..asså...allvarligt?!?!?!..fan va stört...hade verkligen velat sett de där :D

Kommenterat - 2009-06-03 / 22:28:46  | URL - http://amiesbubbla.blogg.se/
Postat av: mickan

det kanske var typ dolda kameran.. :D



Kommenterat - 2009-06-04 / 22:44:35
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: