Working Mama !

2009-07-27 / 14:59:11
Nuuuu så har jag kommit igång o börjat arbeta. Ja som sagt då inte heltid, men det är inte långt ifrån kan jag tycka =/
Fick ett nytt jobb i Måndags på Attendo Care, (Hemtjänsten), så nu har jag två timanställningar. O det kan kännas lite granna redan att dom sliter i mig från varsitt håll...

Grejen e ju den att jag inte kan tacka ja precis varenda dag till jobb.. jag menar, Jonny jobbar ju också.. o visst, våra föräldrar ställer ju upp när det krockar, men nu e Jonnys föräldrar utomlands, o mina e på Åland.. så nu går det inte riktigt att lova vad som helst.. Det vill jag inte heller för den sakens skull, vill inte förlora för mycket tid med Leon.. Det går ju aldrig att ta tillbaka.. =/

Sååå. Idag har jag jobbat från 8-12 på Dalens sjukhus o nu e jag hemma en stund innan jag ska rulla iväg till Attendo, där jag ska jobba kväll idag för första gången mellan 16.30-22... Så jäkla typiskt också nu när jag kom hem för att vara med Leon lite innan jag måste åka.. va händer då.. jo han blir trött o vill sova =( så nu har han sovit i en timme ungefär.. väntar bara på att han ska vakna snart så jag hinner gulla med honom innan plikten kallar på mig..

Sitter även i telefon med Försäkringskassan nu eftersom jag fick för lite i mammapenning den hära månaden, o måste ringa o höra vad som har gått snett liksom.. o vad händer då. Jo först ringer jag som en galen psykpatient typ 20 ggr o får bara höra "Det är hög belastning just nu, återkom senare" KLICK, o nu då, när jag ÄNTLIGEN kom fram (typ tack?!!) jaaa, då hamnar jag så snällt på plats 390 (!!!!!) i kön. Jo man tackar o bockar. Jag får kramp i armen av att hålla i telefonen i 111 år innan jag ens kommer få prata med någon. Alltså jag har sån tur med detta när jag ska ringa nånstans... =/

JAG GILLAR INTE LÄGET !
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: