Vecka 40 .

2009-01-08 / 03:44:57
Uträkning utgår från dagens datum: Tors 8 jan 2009.
Din graviditet startade Tors 10 apr 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 24 apr 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 274 av 280. (97,9%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 14 jan 2009
Du har 6 dagar kvar till förlossning.


Äntligen börjar det hända saker ! Här har man suttit otålig o gnällt ett jävla bra tag men nu känns det verkligen att målet e nära ! =D

Slemproppen lossnade ju som sagt på nyårsafton o ända sen dess har jag haft som mensvärkar till o från det skrev jag ju i förra inlägget.. men igår SER NI... på eftermiddagen började dom bli starkare.. ;D Tänkte inte så mycket på det förrän jag skulle gå o lägga mig.. Då tänkte jag fasen jag ska kolla klockan varje gång dom kommer för nu kommer dom ju regelbundet...

Mina "mensvärkar" har sedan 10 igårkväll kommit med ca 6-7 minuters mellanrum o har hållt i sig i ca 30 sek varje gång, jag hade även en liten blödning under kvällen.. så jag tänkte att jag ringer förlossningen nu o rådgör med dom. BM sa att hon tyckte det lät som att en förlossning var på G o att blödningen var helt normal. Sedan sa hon att om värkarna kommer med 3 minuters mellanrum o håller i sig i ungefär 1 minut så e det läge att ringa o sedan komma in... Wohooo ! =D

Så nu sitter jag vaken pga mina mensvärkar.. o ska väcka Jonny om 20 minuter för han börjar jobba kl 5.. har inte sovit en blund på hela natten.... men det gör inget ! Nu vet jag att bebis snart kommer komma till mig... o tack vare det e jag piggare än någonsin =D hihi

En till rolig grej jag vill tillägga att vi fick den sista saken till bebis idag som vi har saknat - spjälsängen. Jonnys mamma köpte en ny spjälsäng på Babyland åt oss. Sängen heter Brio Moon Lux o e jättefin :) Nu får ni bara se en "reklambild" utav sängen eftersom den inte e färdigbäddad o klar. Madrass ska fixas imorgon, så när sängen e helt färdig för bebis ska jag ta en ny bild o lägga upp.. :) men tills dess :




Fin va :)

Nu e det strax dags för min man att kliva upp ur sängen så jag tänkte brassa på kaffebryggaren o göra i ordning lite frukost åt honom så han får nåt i sig.. Han slarvar jämt me frukost om inte jag kör in mackan i munnen på honom :D hihi.. så det blir väl till att tvångsmata karln min såhär på morgonkvisten... men det gör jag o mina mensvärkar gärna :D

KOM IGEN VÄRKAR, JAG HEJJAR PÅ ER !!! =D

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: