Lillprutten blir större ...

2009-04-27 / 20:27:34
Sedan ungefär en vecka tillbaka har vi börjat med smakportioner åt Leon... typ en tesked av nånting varje dag... det står ju att man kan börja från 4 månader o eftersom Leon har kolik (även om det blivit bra mkt bättre) så var jag lite osäker på om vi verkligen borde börja innan han var 4 månader... (han blir inte 4 månader förrän den 8:e maj...)

Men vi har iaf testat o hittills har det funkat bra :)

Först fick han smaka morotsjuice... det var ingen riktig höjdare inte... han såg ut som han blev torterad eller något när han fick smaka det så jag köpte äppeldricka istället o DET GILLADE VI :) dock HATAR han vatten.. hmm, vet inte riktigt hur man ska få ungen o börja dricka vatten men jag ger mig INTE ! På nåt vis SKA DET GÅ ..

Sen fick han smaka katrinplommonpuré, det har vi kört med några dagar o det gillar han... sen fick han smaka grädde när vi va hos Jonnys farmor o farfar men DET REKOMMENDERAR JAG ICKE TILL KOLIK BARN.... aldrig varit med om maken till skrikattack o ont i magen han fick efter det asså HERRE MIN SKAPARE !! Det gör vi inte om.... inte än på ett bra jävla tag iallafall  !!

O idag har han fått lite mera katrinplommonpuré o sen provade jag o mosa lite banan åt honom o det va smaskens :)

Inte märkt av nån magknip ALLS av smakportionerna förutom grädden då... Men det e kul att man kan börja ge honom lite annat än mjölkersättning nu iallafall.. Lite variation typ, "think outside the box"..

Nej nu har jag inte tid att skriva mera, nu kom Jonny hem från jobbet... stackaren har jobbat sen kl 6 imorse o nu e den halv 9 på kvällen... =/ aja, vilken tur att jag har gjort korvstroganoff med ris åt honom.. o kaffet står också klart :) nu ska jag dricka mitt älskade kaffe o ta en cigg !

HEJ !
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: