Härligt !

2009-04-09 / 13:18:34
Igår var jag, Leon, pappa, Janette o Bossy (deras lilla vovve) ute o promenerade o fikade vid Långsjön.. Det var skitmysigt ! Vädret hade ju kunnat vara lite bättre men annars så va det trevligt :) Dock så ska min pappa alltid hitta dom "bästa" promenadvägarna... För dom två o hunden kanske hans "promenadvägar" e skitbra... men för mig som får dra en vagn MITT UTE I SKOGEN över lera, rötter o hundratals jävla stenar så e min pappas "ideér" inte alltid lika klyftiga... hmm.. jag tror faktiskt att den enda av oss 5 som fick motion var jag o Bossy...

Hunden va helt crazy o ville gärna bada i leran o jaga ankorna över den obefintliga isen.. vilket resulterade i att jag fick springa efter hundjäveln samtidigt som jag skulle vara "Sveriges starkaste man" o dra vagnhelvetet över uppförsbackar i skogen, över rötter o stenar... o kämpa när hjulen på vagnen sjönk sakta men säkert ner i leran... ehhrmm.. jaaa, det gick väl sisådär BRA... =/

Men jag ska inte klaga, det var mysigt iallafall ! :)



Min kära pappa, lilla Bossy, Janette o lilla Leon som blir matad i orkanen på bryggan... =P

O i förrgår var jag, Carro, pappa, Janette, Leon o Bossy ute på en annan utflykt.. denna gång gick det till Långsjön, promenad o fika även där.. o som vanligt så hittade min pappa även denna gång "den perfekta promenadvägen.."... Carro o jag blev helt svettiga typ för vi fick kämpa med den satans vagnen.. så nog fick vi motion... som försvann lika fort när vi fick varsin kanelbulle till kaffet.. =P men mysigt var det iallafall :)



Leon, jag, Carro & Janette vid våran såkallade "rastplats" där jag o Carro ÄNTLIGEN kunde pusta ut haha... =P




Min far, Bossy nere vid vattnet o älskade Carro ! <3

Igår var vi ju som sagt på BVC o Leon fick sin första vaccination.. sprutor i båda låren.. så nu e han vaccinerad mot polio, stelkramp, difteri, kikhosta o lunginflammation. Den första sprutan gjorde inte så ont på honom, men sprutan mot lunginflammation, ja då brast det.. stackars liten. Det skar i mitt hjärta =/ sen va tutti-prutti utslagen hela dagen igår.. o även fast han hade ont efter vaccinationen så pratade han o skrattade åt mig... ÄLSKLING !! Man blir ju sjuk av kärlek...!! lite feber fick han också.. så mot kvällen gav vi honom en alvedon som smärtstillande så han skulle kunna sova under natten utan att ha ont..

O idag verkar han må bra :) har varit lite kinkig på morgonen men det gick över fort :) Våran lilla kille e tuffare än somliga tror ;) hihi.







Mammas älskling <3


Jaaaja, nu sitter jag o väntar på att Eve ska komma hit.. ingen aning va vi ska göra... får la hitt på nåt :) Sen senare ska jag träffa Alexandra.. måste köpa biljetter till hennes slutskiva :)

By the way så e Leon 61 cm lång, o väger 5,5 kg nu.. stooor kille :) så idag ska åker alla hans kläder i strl 56 bye-bye !
Fan att man aldrig hajjar hur fort tiden går... =/



Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: