Lussebullsbak .

2008-12-22 / 23:09:22
Idag har jag o Jonny bakat lussebullar tillsammans som vi ska ha till glöggen på julafton :)
Dom vart helt okej men jag hade nog gärna velat haft ett paket saffran till i bullarna... men vi följde receptet o där stod det att man bara skulle ha 2 paket så det blev som det blev... men bra ändå :)

Well then. 2 dagar kvar till julafton. Min julstämning e inte riktigt på topp faktiskt, även om jag känner mer julstämning nu än vad jag gjorde för 2 veckor sen.. Men jag önskar jularna kunde få kännas som dom gjorde när man var liten.. man såg ju jämt fram emot julen. Julkalendern, julgranen med alla presenterna under, julmat, tomte o allt annat som hör till... men nu... nu har jag inte ens hälften av den där känslan.. =/

Dagarna går så låååångsamt, så långsamt. Önskar att graviditeten var över nu. Orkar inte gå omkring längre med min jumbomage. =/ E trött hela tiden, har fått nästäppa fast jag inte e förkyld som bara VÄGRAR gå över, ont i ryggen, ont i bäckenbenet, kan inte sova på nätterna o e allmänt hormonberusad o lättirriterad hela tiden. Bebis, nu vill mamma att du kommer ut !!! Kan du inte va snäll o göra dig redo ??

En sak som e positiv e iaf att vi har handlat en jättefin bärsele idag som vi köpte av en tjej från blocket för 700:- som hon endast hade använt 5 ggr, den är som ny, jättefin o fräsch :) o nypriset på den är ändå 1195:- i affär så vi tjänade lite på det också :) Den är svart med röda detaljer, lägger in en bild här under...

Såhär ser den ut:


Beskrivning:

Bärsele Active är utvecklad för föräldrar på språng.
Den har bättre rygg- och axelstöd för både förälder och barn, vilket gör det bekvämare att bära babyn längre stunder.
För barn upp till 12 kg.


Tycker den e jättefin, verkade va en av dom bästa som finns ute att köpa också. O att det e avlastning för rygg o axlar e jättebra för mig eftersom jag har problem med ryggen till o från.

Du är på dag 257 av 280. (91,8%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar (v36+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 14 jan 2009
Du har 23 dagar kvar till förlossning.

23 dagar??! Skämta aldrig. Jag vill ju att det ska va över NU. Okej 23 dagar är inte mycket, men för mig är det FÖR mycket. Dom här månaderna som jag redan varit på tjocken räcker gott o väl. Aja, man får nöja sig med tanken att bebis faktiskt kommer att komma förr eller senare, oavsett om jag sitter här o gnäller eller inte ;)
Kommentarer!
Postat av: Ulko

bra köp av bärselen!!! Den är sååå jävla skön att ha på sig! Jag har aldrig fått ont någonstans när jag har haft precis en sån. Visst de blir tyngre men inte ont.

Och de är också tur för er, som bor i Sthlm att ha en bekväm bärsele.

Kommenterat - 2008-12-23 / 13:21:39  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: