Skatteverket VADÅ ?!

2009-07-14 / 13:45:34
Alltså. Jag är lite smått irriterad. Vart man än ringer här i Sverige får man aldrig tala med en levande människa, utan endast med en förinspelad jävla telefonsvarare, (som för övrigt aldrig säger det mitt ärende gäller, så man får trycka på vilken knapp som helst o komma hejvilt till någon annan telefonsvarare, som inte HELLER SÄGER RÄTT...) !! Vilket också slutar med att man ändå inte kommer fram dit man ska.. Hmm.. Detta borde ju trots allt jag veta som jobbar i växeln.. men ändå ! Det är smått störande..

Jag har ringt till Skatteverket så mycket som 4 gånger, igår och idag. Stått i kö i ungefär 40 minuter eftersom jag jämt hamnar på plats 45 i kön.. Sedan när jag ligger på ungefär plats 10.. SÅ BLIR JAG BORTKOPPLAD. Likadant hände igår, när jag hade köat i 50 minuter o ÄNTLIGEN kom fram till en levande person i andra änden, så förklarar jag vad jag vill.. o hon ska hjälpa mig.. vad händer då? NEJ DÅ KOPPLAR HON BORT MIG..

Alltså.. jag ska ju byta efternamn från Karlsson till Siikavaara (min mammas efternamn när hon föddes, o även mormor o morfars efternamn) men INGEN verkar veta hur dom ska hjälpa mig.. Dom vill ha "bevis" för att hon faktiskt har hetat så.. o jag har beviset på papper mitt framför mig.. men NEEEJ då ska jag ringa till PRV (patent o registreringsverket). Sagt o gjort, där säger dom att jag ska ringa tillbaka till Skatteverket för att jag ska få byta efternamn, o det ska inte kosta någonting.. Detta resulterar i, mina kära vänner, att jag får lite smått ADHD känslor i kroppen eftersom jag måste ringa tillbaka till den där satans telefonsvararen o stå i telefonkö i ytterligare 45 minuter för att säga till Skatteverket att dom har fel... eller vadå?!?!? GAAAAH. Aja, envis som jag är, så lyckades jag iaf få en tant på Skatteverket att skicka hem ansökningsblanketter till mig. Så nu får vi se vad som händer..

Nu har Leon legat naken på golvet (på en handduk) o lekt ända sen vi gick upp.. o kissat ett fåtal ggr på den.. (det är dags för ett bad idag med andra ord...) så nu beslutade jag att ge honom lite mosad banan o sen tänkte jag att han skulle försöka sova en stund.. men det kunde ju jag fetglömma! Nu står han på alla fyra med sin blöja i sängen o gungar fram o tillbaka, pratar med nappen, pratar med katten, dreglar o rullar runt.. så attteeehh, jag ska nog bege mig in dit o försöka få honom lite pömsig..

JAJA HEJ
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: