Prutten ..

2009-02-13 / 16:03:31
är vårat smeknamn på Leon :) han pruttar så mkt så vi tyckte lilla prutten var ett bra smekis.. ;D

Igår blev han 5 veckor gammal. Helt sjukt. För ungefär 5 veckor sedan var jag fortfarande gravid, han låg i min mage o jag såg ut som en strandad val. Med 19 extra kilon på kroppen under 9 månaders tid kan man inte direkt se ut som en ballerina... hrrm. :P

Igår var det även BVC-besök. Leon väger nu 3710 gram.. så han har gått upp nästan 1kg sedan han föddes :) plutt. Så fick han AD-vitamin droppar också som han ska få 5 droppar varje dag från o med nu.

Prutten har även börjat vara vaken längre stunder.. ibland fattar jag inte hur han orkar när han e så liten.. till o med jag e trött men ungen e klarvaken. Man kan nästan tro han går på nåt olagligt ibland?! Han e inte lika kinkig längre heller så jag tror koliken har blivit bättre, TACK GUUUD. :)

Ikväll ska jag o Jonny på bio :) han ringde nyss o sa att han har köpt biljetter till bio.. men han säger inte vilken film.. men jag vill se "Bedtime Stories" så jag hoppas verkligen att det e den :) (bara därför kommer det INTE vara den....)

Idag har jag varit en riktig hurtbulle by the way o farit omkring här hemma med sopen... (ja,ja man kan använda dammsugare men allt som är elektroniskt o har sugproppar är alldeles för avancerat för mig...) haha ne men jag orkar aldrig dra fram den.. katten blir skitskraj av den o far som en raket över hela lägenheten, jag snubblar på slangen o trampar katten på svansen, katten skriker till av det o då börjar Leon skrika också så NEJTACK. Jag håller mig till den kära sopkvasten ett tag till... ;D

Nej nu ska jag rulla in i köket o äta sönderkokta makaroner me brända köttbullar vettni... (i all min städlycka glömde jag nämligen att jag höll på att laga mat.. det var brandvarnaren som påminde mig haha...) Kaos e min specialité....
Wanna join me? ;D
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: