Mamma invasion !

2009-02-05 / 17:58:09
Sitter o filosoferar lite över en grej. Jävlar i mig vad folk skaffar barn i dagens läge! Det e nästan så man kan tro att pesten har spridit sig i vänskapskretsen... Att det skulle bli så många av mina barndomsvänner (inklusive mig själv) som fick barn med bara några månaders mellanrum, det e lite lustigt...

Amie & Ann-Marie fick barn i September, jag fick i Januari o nu väntar Mikaela bebis i Mars.. (Fredagen den 13:e för o va exakt...) Det blir rena mamma invasionen om vi 4 ska springa på stan med våra barnvagnar tillsammans... ;D men det e rätt komiskt att det blev som det blev ändå..!

Idag har Jonny jobbat så jag o Leon tog en tripp till Farsta Centrum o mötte upp Amie där.. hon var barnlös idag.. haha dvs lilla Elias var hemma med Meron. Vi vandrade ner på systembolaget.. (Kändes som en helt annan värld att gå ner där o handla alkohol.. jag som har varit nykter i snart 1 år haha! Kände mig som en nykter alkoholist som precis kommit ut från rehab när jag gick där....) Blev dock lite störd på att jag fick lite småironiska blickar av folk bara för att jag gick ner på systemet med barnvagn... Hmmm?! Aja, köpte iaf lite vin & öl tills imorgon då Ann-Marie ska ha födelsedagsmiddag hemma hos sig... Dock har jag inte bestämt än om jag ska dricka.. men jag ska bestämma mig ikväll.. =) Sen köpte jag en flaska champagne som jag o Jonny ska dela på för o fira att han har fått ett heltidsjobb som ventilations montör som han börjar jobba på Måndag :)

Sedan åkte vi till Eurostore i Haninge o handlade lite smått o gott.. efter det bar det iväg till Willys i Länna.. Emelie fyller 19 år idag o hon jobbade (på sin födelsedag!) så vi var förbi o jag lämnade lite presenter till henne i kassan :)
Happy birthday Empa ! :) Ett år äldre, snart kärring o ett år närmare pension ! haha =D

Där stötte jag även på Victoria som skulle börja jobba, o Angelica som jag inte sett sedan jag själv arbetade där på Willys.. Lite lustigt. Vi stod där o snackade skit ett litet tag, sedan sa jag hejdå till Amie som skulle hem o laga mat o ta hand om sina pojkar.. o själv åkte jag också hemåt med min lill-kille :)

Nu sitter jag o väntar på att mina föräldrar ska dyka upp o hjälpa mig koppla in våran nya tvätt-maskin.. Vi har tagit bort badkaret så nu har vi bara dusch för att den ska få plats.. Compact living blir det när man har ett litet badrum.. men det blev jättebra att kunna ha skötbädden ovanpå tvättmaskinen istället för inne i vårat sovrum.. Bättre o ha skötgrejjerna i badrummet ju... O det e verkligen guld värt att ha tvättmaskin när man har en liten kräkbebis som spyr ner sina bodies stup i kvarten.. pruttar o dreglar.. :)
Kommentarer!
Postat av: Ulko

haha typ alla jag känner/har kännt här i enköping har barn/är gravid :P hahahaha

Kommenterat - 2009-02-06 / 10:11:11  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: