Vecka 28 .

2008-10-16 / 15:08:05
Uträkning utgår från dagens datum: Tors 16 okt 2008.
Din graviditet startade Tors 10 apr 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 24 apr 2008 (ägglossningen).
 
Du är på dag 190 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 14 jan 2009
Du har 90 dagar kvar till förlossning.


Jajamensan . Nu börjar nedräkningen på riktigt . Har inte tänkt eller känt efter så mkt över förlossning o hela den här grejen . Ingenting har känts speciellt verkligt , o känns inte speciellt verkligt nu heller . Men det börjar närma sig med stormsteg . För varje dag som kommer o går så känns det mer o mer verkligt o jag börjar inse att jag faktiskt ska bli mamma o föda fram mitt första barn snart . . .

Sista trimestern har känts som att den är miljontals år borta . O nu helt plötsligt är jag i vecka 28 o går in i sista trimestern . . alltså , fattar man någonsin det här ?! Jag tycker att jag har gått o varit gravid halva mitt liv , o inte 7 månader . . Det känns som att det är hundra år kvar . . men i själva verket är det bara 90 dagar , knappt 3 månader . . Blir helt yr o lost av allt räknande av dagar , månader o trimestrar . . Funderar ärligt på o bara lägga ned verksamheten o inte tänka så mkt på hur långt jag är gången eller hur låååång tid det är kvar . Men tror inte det kommer funka heller . . då glömmer man ju vad man har o se fram emot , o spänningen försvinner . . O det vill man ju inte =D . .

Ne nu babblar jag i nattmössan tror jag . Fattar knappt nånting av vad jag själv skriver så ska nog dra mig ur detta nu .

Hej .
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: