Vaccination ...

2010-02-01 / 10:39:21
...mot svininfluensan ska Leon få idag!

Eller ja halva dosen nu o halva dosen om 2 veckor ungefär :) Han hinner ganska lagom bli vaccinerad innan han börjar på dagis.. ganska bra tycker jag eftersom att jag räknar med mycket snorande och sjukdomar när han börjar på dagis..

Helgen har varit väldigt trevlig o ganska lugn kan man säga. Var nere hos Carro o Orre i Lördags o drack lite vin, käkade middag o snackade :) sedan däckade jag vid 1 o Jonny hade helt omöjligt att väcka mig så vi fick helt enkelt sova kvar där.. haha. Ganska skönt faktiskt, för man har ingen direkt lust att gå hem på natten i typ -30 grader.. Näshåren fryser ju till is så det går typ inte att andas heller!

Ikväll ska jag träffa min kontaktperson för första gången.... spännande. Känns lite nervöst att åka hem till en helt främmande människa o dricka kaffe, bara för att man "måste" lära känna varandra... men det kommer nog gå bra I think !

Igår var vi en tripp till Ikea jag, Anna o Carro :)
Har velat åka dit hur läänge som helst men det har inte blivit av... så igår rövade jag med mig tjejerna och trotsade alla odds och hinder på vägen. VI SKULLE DIT ! Sedan att typ varenda jävel snodde parkering mitt framför näsan på mig typ 4 GÅNGER, för jag kör Jonnys gamla subaru och jag o den bilen är inte riktigt... vänner. Så det slutade med att vi fick parkera läängst ner längst bort. Haha.. men in kom vi iaf tillslut ! :)

Carro köpte 2 paket servetter. Eeh, jaa Carro.. har aldrig stött på någon tidigare som åker ända till Ikea för att köpa 2 pkt servetter... vet inte riktigt vad jag ska säga om det... Anna köpte ingenting utan bara gled omkring som en jävla rödlök och pratade skånska under 2 timmars tid.
Jag hittade ett tält åt Leon.. kostade bara 59:-.. tyckte han skulle få det :) o så köpte jag även stopp"grejjer" o sånt där för lådor o skåp.. han är ju liksom inte orörlig längre :P

Har gjort jättemysigt i hans tält o han blev så mallig igår så :) Det negativa med det hela är att vi inte har så mycket space kvar i vardagsrummet längre.... hehe... men vad gör man inte för sitt barn? :P

Kommentarer!
Postat av: Ejmy

haha..inte alla som slår upp ett tält mitt i vardagsrummet :P

Hur fan fick ni plats med det?

Kan tänka mig att Leon tycker om det :)

Kommenterat - 2010-02-01 / 13:42:17  | URL - http://amiesbubbla.blogg.se/
Postat av: Tess

Haha nej jag vet ! Vi har plats för det men vi har inte så mkt plats över...haha.. men kan inte ta bort det nu, han älskar det ju :P

Det gäller bara snart att flytta till en större lägenhet!

Men jag blev så sugen på tält när jag såg erat ni hade köpt åt Elias :D

Kommenterat - 2010-02-01 / 14:14:14  | URL - http://siikavaara.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: