Kissemjau

2010-04-14 / 10:53:57
Imorgon har jag tid hos veterinären för Lillen.

Han har nämligen fått urinsten tror jag, han typ skriker när han sitter på lådan, har svårt att hålla sig o man märker att han har ont när han ska kissa.. stackars liten :(

O nu på morgonen har han varit jättetrött o bara sovit nästan hela tiden, o det är inte likt honom..

Min förra katt - Nisse, fick vi avliva pga att han hade fått urinsten, men han hade fått riktigt stopp o kunde inte kissa alls. En operation skulle kosta 20.000 o då kunde dom inte ens garantera att han skulle bli bra efteråt, så han fick somna in.. :(

O jag vill absolut inte att det ska gå så långt för Lillen, så håll tummarna för oss imorgon, att allt går bra o att Lillen blir frisk!

Han kommer att få lugnande för att dom ska kunna ta urinprov på honom o allt. Usch, jag vill inte tänka på det. Tycker det är så himla hemskt när det gäller djur... o jag är så känslig när det gäller djur också.

Häromdagen när jag var på väg hem från jobbet med bilen så fick jag tvärnita på en 70-väg för att det sprang en katt tvärs över gatan. O nån dag därefter på vägen hem från jobbet ser jag, på samma väg, att det ligger en död katt mitt på vägen.. så man får liksom köra runt den.. då är det någon som inte har hunnit stanna.

Det är så hemskt att tänka på det o jag fick ärligt tårar i ögonen efter jag hade kört förbi där. Tänk också på alla djur, speciellt hundar o katter, som får lida så mycket runt om i världen. Andra djur också självklart. O sen här i Sverige är typ alla katthem överfulla, för folk köper kattungar på sommaren för dom är så små o söta o kan springa ute, men sedan när vintern kommer skiter folk i sina djur o lämnar dom åt slumpen, utomhus, så dom fryser och svälter ihjäl... fan vilka idiotiska människor det finns alltså... Nej usch jag vill inte tänka på det jag ryser i hela kroppen.

Jag kan inte ens läsa en tidningsartikel om djurplågeri för jag börjar gråta... det är så hemskt !

Okej men från det ena till det andra nu... kände att jag blev lite uppspelt... önska oss lycka till imorgon ! :)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: