Hjärnskakning.

2009-11-03 / 23:14:17
.. är vad jag ligger hemma med nu. Sedan 2 dagar tillbaka.
Halkade i Lördags och ramlade handlöst bakåt och slog bakhuvudet i ett stengolv så jag fick ett jack i huvudet och började blöda jättemycket. Fick åka in till akuten och fick veta att jag var prioriterad före alla andra eftersom jag hade en skallskada. Ändå fick vi vänta i typ 4 timmar innan jag blev undersökt. Blev inlagd på SÖS och dom konstaterade att såret inte behövde sys för det inte var tillräckligt djupt. Men dom ville ha mig kvar under observation så att jag inte hade fått en blödning i hjärnan. Jag hade iallafall fått en rejäl hjärnskakning och skulle hålla mig still i några dagar. Såå. Här sitter jag nu.

Är dock mycket piggare idag än igår. Igår kunde jag inte va uppe alls o gå, blev bara yr o illamående. O sov i princip till o från hela tiden. Orkade inte göra nånting. Orkade inte ens ta hand om Leon, trots att han försökte få min uppmärksamhet hela tiden. Stackaren =(

Idag har jag iallafall lyckats duscha o tvätta håret (har inte vågat innan av rädsla för att såret ska gå upp o börja blöda igen), så tvättade håret o har fått bort det mesta blodet. Dock är det lite kvar precis vid såret. Så typiskt att sånt här ska hända... jag har sån jävla otur! Men.. det blir väl bättre. Hoppas på att jag ska vara ännu piggare imorgon, så att jag kan gå o jobba normalt igen snart...

Skolan har iallafall fungerat jättebra.. jag e riktigt duktig om jag får säga det själv! ;D Lämnar in alla uppgifter i förtid o anstränger mig verkligen.. jag ska få bra betyg o jag ska grejja det här! Jag kommer inte behöva göra någon praktik nu i A-kursen, eftersom jag redan jobbar inom vården. Så jag får pilla mig i naveln i tre veckor medans resten av min klass e ute på APU! (hö hö hö)! ;D ;)

Jonnys födelsedag var trevlig. Firade på Tisdagen lite granna med släktingar o fikade. Sedan i Lördags (jaa när min fina skallskada kom till) så var vi ute ett gäng i Gamla Stan :) Så man kan säga förutom trippen in till akuten o bristen på sömn o allt det andra, så var det nog rätt lyckat ändå. Fina presenter fick han iaf :)!

O på Torsdag ska Leon på 10-månaders kontroll. O på Söndag (Fars Dag) är han 10 månader! Kan inte riktigt fatta än att han snart e 1 år. Snart ska han fira sin första jul, få se sin första tomte o få sina första julklappar. Sedan blir det firande av 1-årsdagen, första tårtan o första kalaset. :D Lillplutten. Tiden går verkligen fort när man har barn!!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: