Valborg 2009 ....

2009-05-02 / 13:49:40
blev väldans lugn för min del. Tidigare så har det ju alltid vart partaj så det heter duga men i år blev det inte riktigt så... men det va mysigt ändå ! Jag, Jonny o Leon åkte hem till Jenny o grillade.. (med Carro, Orre, Ellen, Stefan o Danne).. o drack lite grann o pratade... sen åkte Jonny hem med Leon en timme innan mig för han skulle upp o jobba kl 4 (!!!!!!!) på morgonen efter. Skål.. Det blev en tidig kväll o inte såg vi någon majbrasa heller för den delen..... men som sagt. Man blir ju äldre.. (!!) haha.. ;D Det var iaf jättetrevligt ändå... o det var rätt skönt att lägga sig i god tid o för en gångs skull MÅ BRA (!!) den första maj... Det var ett tag sen man gjorde det. Hrrm...

Igår så var jag o Jonny på picknick vid Katarina kyrka på Söder. Det var jääättemysigt :) (Leon fick vara hos min pappa o hans sambo under tiden) o härligt väder även fast det var lite kyligt... Jonny hade köpt en massa o fixat utan att jag visste om det.. såå söt :) han hade bla handlat grillad kyckling, revbensspjäll, baguetter med pålägg o jordgubbar med vispgrädde... mmm :) så satt vi där på en filt utanför kyrkan o stekade lite i solen haha..

Det vi inte riktigt hade räknat med dock var ju att det var kungens födelsedag.. så helt plötsligt stördes friden av bongotrummor som bara kom närmare o närmare... jag o Jonny trodde för en sekund att vi skulle blockera hela paraden där vi satt på våran fina lilla röda filt med våra jordgubbar haha... men vi hade tur.. :) istället fick vi höra på världens gudstjänst, prästen som skrek "AMEN" inifrån kyrkan o dom där satans klockorna som dom plingade i en gång i minuten typ... Det STRÖMMADE verkligen folk till den där kyrkan o ibland fick jag för mig att dom kollade lite konstigt på mig o Jonny där vi satt utanför så fridfullt med våra revbensspjäll.. jaaja, vilket fall som helst, det var jättemysigt... (även fast den där satans myran hamnade i mitt dricksglas Jonny!!)

O idag så ska vi ut till Jonnys landställe om några timmar o grilla :) mums. JAG BARA ÄLSKAR DETTA VÄDER ! Det är så UNDERBART att man kan va ute o grilla o det nu... jag verkligen ÄLSKAR DET ! GO SVERIGE !!!! Kan inte det vara sånt här väder jämt i Sverige ???!! Då skulle man allt vara lycklig o på topp dygnet runt !! :)

Nu har iallafall Leon smaskat i sig en halv (!!) burk med Mango... det var gott :) så nu sover han i sin vagn... strax blir det till för mig att hänga lite mera tvätt innan vi ska göra oss i ordning o åka... o så kommer pappa o Janette hit o fikar en snabbis... (min pappa "råkade" ju liksom sno med sig mina nycklar igår... så nu får han snällt komma tillbaka hit o lämna dom på momangen !)..

Nej nu orkar jag inte skriva mera. HEJ
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: