En Måndagskväll på barnakuten ...

2009-03-24 / 12:11:03
spenderade jag igår. Såå härligt så... !!

Leon hade varit jättehängig o trött o bara sovit hela dagen igår..vilket är VÄLDIGT ovanligt eftersom min lilla prutt har kolik o en dag utan skrikande är bara inte förekommande.. sen när han fick mat vid 8 tiden på kvällen så var han inte intresserad.. låg bara o snuttade på flaskan o sen får jag världens blick av han o i nästa sekund bara sprutar det ut välling ur både näsa o mun på honom =/

han fick till o med kräk i ögat stackars liten.. =/


Så Jonny tar in han till skötbordet o ska tvätta av han.. ja då både spyr, kissar o bajsar han samtidigt... =/ orka att det skulle rinna ur varenda hål ur kroppen på han.. bara öronen som va torra =P

Så vi tog tempen o han hade 39 graders feber.. jag ringde vårdguiden o dom tyckte vi skulle åka in till barnakuten...

Jag hade laddat för en härlig måndagskväll framför tv:n till både CSI o Ballar av stål.. men icke sa nicke. Sagt o gjort inne på barnakuten fick vi ett rum vid halv 10, sen när kl var 12 på natten o ingen läkare hade kommit gick Jonny o frågade vad som händer... då sa läkaren att det var massa patienter före oss men om hon skyndade sig så skulle vi få hjälp efter kanske 2 timmar.... ASSÅ WHAT !!

Vi hade redan varit där i 2½ timme ! Orka att det ska heta "barnakut" men man får vänta i 1000 år på läkarundersökning ????!!!! Halv 2 på natten kom läkaren iaf tillslut in o lyssnade på Leons lungor, kollade i öronen, kände på fontanellen o nacken o klämde lite här o var på lillprutten... (BTW så väger Leon 5108 gram nu... TJOCKIIIIIS!! =) Han ville inte ta nåt blodprov eftersom Leon sov så gott under undersökningen.. så han tyckte vi skulle åka hem, o om Leons feber skulle hålla i sig skulle vi få komma tillbaka o ta blodprov... så Leon fick en alvedon i rumpan mot febern o sen fick vi åka hem.... SKÅL.... där hade vi suttit i 4½ timme o väntat på DET?!?!??!!!! Blir så jävla irriterad !! =/

Idag har Leon varit lite gnällig men han har iaf ätit som han ska o bajsat o kissat.. nu sover han så nästa gång han vaknar o det e dags för mat ska jag ta tempen på honom... usch stackars liten =( hoppas febern har gått ner lite o att han blir bättre under dagen.. tycker så synd om min lilla prutt..... även fast det e sjukt skönt att han inte har skrikit typ nånting på 2 dagar (!!) DET, mina vänner, är underbart !! Men.. o andra sidan föredrar jag faktiskt att han får sina skrikattacker 1-2 timmar om dagen, bara han mår bra !! =)

Idag opererar Victoria sina tuttar (för typ 3:e gången) så ikväll ska jag åka o hämta henne o skjutsa hem henne.. Sen fyller Orre år idag (GRATTIS) !! Jag o Jonny skulle väl rullat över på fika idag egentligen men jag tror bara Jonny får gå... jag måste va hemma med Leon. Känns inge bra att ta ut honom nu när han e så dålig =/

Ne nu måste jag ordna med tvätt o disk som en ÄKTA hemmafru jag numera är !!! O ta mig en kopp kaffe o en cigg ! =)
Hej !
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: