Då har man blivit morsa .

2009-01-28 / 21:19:27
Kan inte fatta att det är sant. Lilla jag har blivit mamma. Shit. Det här hade jag aldrig trott för ett år sedan. Än mindre att jag skulle både vara förlovad OCH mamma. Men så har det blivit iallafall... Skumt hur saker o ting man aldrig skulle kunna tippa på sker ändå...

Igår var jag, Leon o Jonny på BVC för andra gången sedan lillen föddes. Hans huvudomfång är nu 34.5 cm istället för 33.5 och han väger 3175 gram gentemot 2750 när han föddes, och så har han vuxit 2 cm på längden så han är nu 51 cm lång :)

Nog växer han allt. Även fast han fortfarande är minimal i mina ögon :) min ögonsten.

En aning kämpigare än vad jag hade förväntat mig är det dock. Mycket barnskrik o knappt ingen sömn. Leon har magknip till o från så han är ganska otröstlig då.. Jag brukar ta upp honom o gå omkring o vagga honom lite så lugnar han ner sig efter en stund.. Men detta gallskrikande innan magknipen släpper... oh my god. Var det någon som sa tinnitus? Det gäller nog fanimej o ha bomull hemma som man kan stoppa i öronen då asså...

O ska man iväg nånstans tar det helt plötsligt 3 timmar innan man är klar.. Leon ska matas, tvättas, kläs på o byta blöja.. sedan ska man själv hinna äta nåt, göra sig i ordning o ta en dusch.. o när man e klar med det, Ja då e det dags att amma Leon igen, o byta blöja... and so on.... Det tar sin lilla tid att bli redo numera... Det är mycket man inte har tänkt på innan. Under graviditeten fokuserar man ju bara på utvecklingen i magen... hur stor magen har blivit.. man räknar veckor o dagar o lever i sin lilla bubbla. Nu hinner jag knappt skriva ett blogginlägg längre. Men sånt e livet. Nu har jag blivit mamma o min uppgift är att ta hand om min son o få honom o må bra, så det e bara att vänja o anpassa sig.

Livet har förändrats o kommer aldrig bli som det var förut. Men det vill jag inte heller. För då hade jag ju inte haft Leon :)


När två har blivit tre. Älskar er. <3





Leons första bad. :) Det gillade vi.




I bilbarnstolen påväg ut. Även denna overall är på tok för stor, men det är varmt o skönt :)



Kommentarer!
Postat av: Ulko

Såååå sööööt! =) Är riktigt glad för eran skull.

Kommenterat - 2009-01-29 / 00:17:08  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Ulko

Jag och tösen mår prima =) De blir ju bara roligare när de blir äldre, fast man saknar när de är såå små :P hehe! De känns helt sjukt att hon går på dagis, och såå tomt =( De blir liksom "Jaha vad gör jag nu".. Jag är arbetssökande. Får se vart de leder till..



Hur har ni de då? Börja rutinerna sätta sig på plats? Läste att du även ammar, hur går de? Gör de massa ont? eller har de börjat gå över?

Kommenterat - 2009-02-01 / 10:36:20  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Åke Ekfeldt

Livets första tid när ni kom hem.

Kommenterat - 2009-02-08 / 21:26:50
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: