Kolik - jaaaha .

2009-02-04 / 18:44:59
Inte trodde jag att kolik var så vanligt som det tydligen är. Visste ju att det förekom men trodde aldrig min bebis skulle drabbas av det. Åhå så fel jag hade... =/

Var på barnakuten på Huddinge igår kväll för Leon hade skrikit hela natten + hela dagen igår, typ OAVBRUTET GALLSKRIKANDE. Riktigt hjärtskärande... tillslut trodde jag ungen hade fått maginfluensa eller nåt liknande så jag blev orolig o ringde sjukvårdsrådgivningen... där tyckte sköterskan att jag skulle åka in med honom.

Sagt o gjort, vi åkte in till barnakuten o dom satte en kisspåse på Leon för o ta prov på hans kiss, tog tempen men han hade ingen feber, vägde honom.. (by the way så väger han 3470 gram nu... har gått upp nästan 1 kg sedan födelsen=) han fick lavemang för att kunna bajsa, magdroppar o alvedon i rumpan... Sedan konstaterade en sköterska där att det var kolik han hade.. O det jobbiga är ju att man typ inte kan göra nåt åt saken när bebisarna får sina skrikattacker.. Skitjobbigt.

Tycker så synd om honom också att jag som e hans mamma inte kan hjälpa honom när han får så ont i magen o skriker.. kan bara hoppas på att magdropparna jag ger honom hjälper.. =/ o att det går över snart. Suck.


Kommentarer!
Postat av: Ulko

Usch gud sååå jobbigt =(

Men när de väl är över så kommer du ha tyckt att skrik-tiden va kort.

Sköt om er. Puss

Kommenterat - 2009-02-05 / 09:38:15  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Amie

stackarn:( ...hoppas verkligen att det går över snart.. pussa lillen från mig! ses snart förresten :P

Kommenterat - 2009-02-05 / 11:32:17  | URL - http://amiesbubbla.blogg.se/
Postat av: Ulko

När barn äter och äter och de inte verkar som att de mättas så är dom i en väx period. De äter så mycket för att du ska producera mer mjölk när han har växt klart denna väx period.



Allt är bara bra med oss, dagarna går åt dagis, söka jobb, kurser/möten osv..

Jooo jag hoppas verkligen jag snart får ett jobb. SEGT att vara hemma nu när Nellie inte är de =(



Yes, jag ammade Nellie i 7 månader =)

Kommenterat - 2009-02-05 / 17:45:21  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: