Nu har jag gjort det !!!!

2009-08-07 / 14:20:14
Nu har jag äntligen tagit steget som jag funderat på i så många år... men som aldrig riktigt blivit av.

Nu ska jag utbilda mig till undersköterska !

Skickade nyss in ansökan och eftersom jag redan jobbar i vården och har gjort så i flera år så kommer min utbildning att gå fortare. =)

Utbildningen börjar den 12:e oktober (dagen innan min födelsedag..yeey!) och är en utbildning på 1350 poäng, vilket är ungefär 60 veckor. Men som sagt, eftersom jag redan jobbar i vården kommer min utbildning säkert att bli kortare, det kommer inte vara obligatoriskt för mig att gå praktik m.m.. tex. =) OCH... utbildningen är på distans.. vilket betyder att jag fortfarande kommer kunna vara hemma med Leon och jobba samtidigt.

Ni kanske undrar om jag verkligen kommer palla.... det har jag också reflekterat över.... men jag e en sån människa som gillar att ha saker att göra HELA TIDEN.. blir rastlös annars.. o jag pushar gärna mig själv ganska hårt när jag vill något. Så jag tror att jag kommer fixa det!

Håll nu tummarna för mig ! =)


Det enda som stör mig lite granna.. är min otroliga tur jag jämt får dras med.. för det första kräver dom grundskolebetyg.. vilka jag självklart har ramat in i en ram som hänger på väggen.. (NOT).. jag har ingen jävla aning om var dom papperna är.. men jag ska ringa o prata me dom om det.. kanske jag inte behöver skicka in dom. SEN EN SAK TILL. Eftersom att jag är folkbokförd i Huddinge Kommun så måste jag skicka en ansökan till Huddinge Kommun o fråga dom om lov om jag får studera på Söder. Eftersom att jag "inte" bor i Sthlm. EEEEHHH. Jag har tamejfan närmre till Söder än till Huddinge. Huddinge tar mig MINST 30 min att åka till med bil, när det bara tar mig 10 min till Söder...... ERRR.... Aja. Det är bara att gilla läget. Tackar för den.



By the way. Leon har fått sin andra tand nu. Upptäckte den för några dagar sen. Så nu har han två små söta tänder bredvid varandra i underkäken =) Bilder kommer när jag lyckas ta någon. Han ska ju jämt ha sin tunga ivägen liksom. Eller strejka... Eller rulla runt... eller bita ihop munnen... ELLER... aah. Jag tror ni fattar.. ;D

Och imorgon är det dop för Jonny o Leon =) ! (o Leon blir 7 månader samtidigt!)

Väntar just nu på att Jonny ska komma hem från jobbet med hans mamma också, så vi kan åka nånstans o försöka hitta ett par finbyxor åt Jonny. Han äger ju nämligen inget annat än typ 10000000 par jeans o typ 1 par mjukisar. Skål.

Ser fram emot imorgon.. det ska bli kul =) MEN. Jag har ett liiiitet problem. Eller ja... för min del är det ett rätt STORT problem. O dom som känner mig vet att detta är ett BETYDANDE problem...........

JAG HAR INGEN JÄDRANS ANING OM VAD JAG SKA HA PÅ MIG IMORGON !!!!!!!!!

Känner hur paniken börjar krypa nerifrån tårna just nu.. o vid 10-tiden imorgon bitti kommer den typ ha nått sitt maximum. Det vill säga att jag kommer ha slitit fram alla kläder jag äger o har, o alla skor till det. Och det är inte lite kläder o skor vi pratar om. (Äger ju över 100 par skor.....) Sedan kommer jag prova varenda kombination som är möjlig, om inte mer än så. För att tillslut ändå inte vara nöjd och ta den outfiten jag hade från början. JAG SER SÅÅÅÅÅ FRAM EMOT DET.

Nej nu kommer deprissionen smygandes också... det här går inte. Jag måste sluta tänka. Sluta skriva. HEJ
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: