Godmorgon Sverige!

2009-08-21 / 08:53:39

Som den lilla flitiga arbetsmyra jag är, så sitter jag här på jobbet åter igen. Jobbar på Dalens sjukhus till kl 13, sedan ska jag hem till pappa o mysa med Leon lite (och söka jobb), innan jag börjar jobba på Attendo kl 16.30. OCH imorse mina kära vänner, när jag lämnat av Leon hos pappa vid 7-tiden, o precis skulle gå.. så märker jag att min ena sko är spårlöst borta.... jag började fundera om det var jag som var virrig i skallen o hade gått hemifrån utan den.... men vem går hemifrån med bara en sko? Jag menar om man är nykter...... jag vet ju min kära vän Anna som gärna vandrar hem efter en blöt natt med bara en sko. Eller varför inte för att nämna Ellen som vandrar iväg utan några skor ALLS. Helt barfota. Men jag var alltså spiknykter denna morgon och har därför alltså INTE gått hemifrån utan mina skor. Så vart i satan fanns den då?.... Jo, i munnen på min fars kära Collievalp BOSSE. Där låg han snällt o tyst o tuggade på min ena sko. SKÅL. Jag kan nu för övrigt meddela att han hade slitit ut hela sulan, så det känns som jag går rakt på asfalten med ena foten. Skon ser för övrigt ut som en söndertuggad gummitrasa. Jag känner mig lite halvt som en lodis när folk tittar konstigt på mig när jag går förbi o undrar vafan det e jag har på ena foten. Jaaa. På detta vis har alltså min morgon börjat. Vi får se  hur dagen fortsätter. Gud så spännande........

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: