Jäkla sömntuta till bebis !

2009-04-08 / 10:24:46
Kl e nu snart halv 11 o prutten bara sover o sover..... han fick mat halv 7 imorse o sen dess vaknade han till en gång o sen somnade om... så jag har tagit det jättelugnt.. vaknade vid halv 9, gick upp o duscha, druckit mitt morgonkaffe, gjort i ordning Leons termos med ljummet vatten så vi e redo för o gå ut...o sen så står hans mat i nappflaskan på kylning nu... hmm.. ungen borde för övrigt vakna o va hungrig nu men ICKE!  Visserligen ska jag inte klaga för det e rätt skönt att han sover ut lite så jag hinner göra saker här hemma.. men nu e jag ju klar... vad ska jag göra nu?!? hmm.. det blir snart till för mig o väcka lill prutten.. DETTA ÄR INTE OKEJ. Han e ju mer sömntuta än vad jag e, o jag ÄLSKAR MIN SÄNG ! =P

Yeah yeah. Om några timmar ska vi till BVC på 3 månaders kontroll så Leon ska få sin första vaccination.. (kanske e därför han sover by the way... HAN STREJKAR...??)


Har märkt nu också att Leons kolik nästan e helt borta (peppar peppar...)! Han e knappt kinkig alls, han e glad nästan hela dagarna o nu går det att busa med honom! Han tycker det e skitkul o flyga i luften, han garvar när jag kittlar honom o han äääälskar när mamma gör fula grimaser ;D Jag e sååå glad över det... det har varit en jobbig o tuff period med hans kolik.. tror inte folk riktigt förstår hur det är att ha ett skrikande barn som är otröstligt, förrän man väl sitter där själv... Många gånger har jag tänkt så fula tankar att jag måste nypa mig själv i armen för att vakna till... Men nu är det bättre som sagt, han kan bli lite grinig men det går över nästan direkt.. Det e inga skrikattacker som det va förut.. nu e det mer tjurande när han inte får som han vill haha ;D (undrar vem han ärvt det ifrån... inte mig väl?! ) höhö.. :)


Ne nu måste jag sluta skriva o väcka min snarkande bebis så han vaknar till liv nån gång.. Här kan jag inte sitta o vänta ! Nu har jag ju tråkigt ju... !!


Tjing !!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: