Vecka 30 & sjuk igen =(

2008-10-31 / 13:33:46
Nu har jag blivit sjuk.. IGEN. Fasiken tar det aldrig slut?? =/

Var hos läkaren i Onsdags för jag har hostat som en galning o haft andnöd o feberfrossa.. Han lyssnade på mina lungor o gjorde blåstest på mig o frågade om jag hade astma.. jag ba "eehh neeee inte vad jag vet..." han ba "men e du säker på det??" jag ba "asså nja.. neee, jag har nog ingen astma..." han ba "men jag tycker det låter som det.... NU har du astmabesvär iallafall..." Jahaja, det var ju roligt. Skål för den. Sedan visste han knappt vad han skulle ge mig för mediciner eftersom jag är gravid... så han satt o läste i FASS läkarboken o ba "hmmm... jaaaa du, hur ska vi behandla dig då.....?!" haha jaaa?? inte fan vet jag, det är du som är läkare....?? ELLER?? =/

Fick iallafall hostmedicin, astmamedicin med kortison o antibiotika som jag ska ta i tio dagar nu. Sen ska jag tillbaka till läkaren på Torsdag för uppföljning... Jag hade tydligen en "bakteriell infektion i lungor o luftrör som kunde utvecklas till lunginflammation + astmabesvär".. jaha. Vilken diagnos.

Så nu är det bara att ta skitmedicinerna jag fått o hoppas på o bli bättre... Orkar inte va sjuk såhär ofta.. =(

Igår fick jag ännu en gravidåkomma som jag aldrig haft tidigare.. HALSBRÄNNA! Kändes som en jävla drake bodde i halsen på mig!!! Shit vad jobbigt det var.. vaknade på natten av att hela bröstet brände o mådde PRUTT, ungefär sådär som man känner minuten innan man spyr... Faaan va hemskt det var =/ försökte somna om men det gick verkligen inte så fick pallra mig upp tillslut o ta en "inside brus" tablett.. Den lindrade väl lite men hjälpte fasen inte mkt asså.... Så min natt slutade med att jag fick sitta upp o sova med en halsbränna som höll på att ta kål på mig... Vilket betyder att jag inte är på mitt bästa humör idag efter en sådan "sömn"......... Helvetes jävla skit. Ursäkta.


Uträkning utgår från dagens datum: Fre 31 okt 2008.
Din graviditet startade Tors 10 apr 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 24 apr 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 205 av 280. (73,2%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 1 full dag (v29+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 14 jan 2009
Du har 75 dagar kvar till förlossning.


Inte så långt kvar iallafall. Tacka GUD för det. Nu ska jag se till o bli frisk!!

Idag fyller min kära vän Victoria 19 år så måste ju svänga förbi henne o säga grattis iallafall... Hoppas jag orkar det.

Nu ska jag ta mig mina mediciner o fortsätta tycka synd om mig själv efter denna helvetiska natt. Hejdå.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: