Vecka 29

2008-10-24 / 03:02:01

Välkommen vecka 29 och bristningar !

Dom rackarns bristningarna har hållt sig borta - tills NU . Skit också . Jag som trodde jag skulle slippa dom . . . Men icke . Det är ju mig vi pratar om . . . Visserligen är det bara jättelite , det syns knappt , MEN ÄNDÅ . Det här e säkert bara början . .  Min syster har ju sagt till mig att vår mamma såg ut som ett russin i slutet av graviditeten när hon väntade mig för hon fick så mkt bristningar , så jag antar det är ärftligt . Hoppas bara inte det blir lika påtagligt för mig som det blev för henne . . *peppar peppar* . .


Uträkning utgår från dagens datum: Fre 24 okt 2008.
Din graviditet startade Tors 10 apr 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 24 apr 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 198 av 280. (70,7%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 1 full dag (v28+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 14 jan 2009
Du har 82 dagar kvar till förlossning.


Kom nyss hem från förlossningen .. NEJ jag har inte fött ÄN .. bebis har bara rört sig väldigt lite o jag blev lite smått oroad , pratade med en barnmorska o hon tyckte att vi skulle komma in..

Sagt o gjort, 40 min senare låg jag där på britsen med en massa dosor på magen o kände mig som en apsexig strandad valross .. Tror ni inte på fan att börjar han sparka o röra på sig . Bara för ATT liksom . Det krävdes en tur till förlossningen för o få han o bli speedad .. haha .. Bebis hjärtljud var iaf jättefina så det kändes tryggt o veta =)

Sedan kom en annan BM in o gjorde ultraljud på mig så jag o Jonny fick se bebis . Våran lilla son <3
Han gapade , sparkades , vred o vände på sig o vinkade åt oss . Han verkade vara grymt upptagen med alla sina aktiviteter inne i magen så egentligen undrar man vad man oroade sig så mkt för . . menmen .

Nu känns allt bra igen o nu e vi hemma . Nu e jag helt slut så ska lägga mig o nanna kudden , måste ju orka jobba imorn också ! Natti natt !

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: