Ultraljud & Barnmorskebesök

2008-11-27 / 20:36:31
Idag var jag o Jonny till barnmorskan, o hon lyssnade på hjärtljuden på bebisen o dom låg på 145. Han har även lagt sig med huvudet nedåt nu.. Han börjar göra sig redo för o möta mammsen o pappsen snart =D
Sedan blev vi skickade på ultraljud eftersom jag hade stigande SF-mått, o eftersom jag har en aning om att bebis inte kommer vara i min mage ända fram till Januari... 4:e gången gillt nu, fick vi se våran lilla (stora) pojke på skärmen.. vi tog även DVD inspelning o fick foton till :)

Bebis vägde ungefär 1833 gram nu, o snittet vid den här tiden i graviditeten ligger på 2100 nånting så vår bebis väger lite mindre.. känns lite lättande att det inte är någon jumboklump därinne eftersom jag e så orolig inför förlossningen.. =P
Vi fick iallafall veta att vi bör vara beredda kring jul nu ifall han skulle vilja ploppa ut redan då.. :) finare julklapp kan vi ju inte få så jag hoppas han vill möta oss snart =D längtar sååå mkt !!

Sedan har vi kollat efter lite julklappar till Jonnys pappa.. vi har hittat en ring som vi tror han vill ha men den måste specialbeställas så vi får ta o grejja det i helgen eftersom Jonny jobbar så sena dagar... :)

Var även förbi mina föräldrar innan ultraljudet o sa grattis till min pappas sambo som blir 57 år idag.. Kändes skumt att träffa dom, har inte gjort det på 3 veckor o knappt pratat nånting med dom alls eftersom jag bara blir ledsen av det.. Hon vart iallafall jätteglad o sentimental o började gråta flera gånger o sa att hon älskade mig o Jonny o bla bla bla, undrar om det var alkoholen som pratade o inte hon..?!?! För dom var ju inte nyktra nu heller iallafall...

Suck. Mardrömmen tar aldrig slut.... =/ hon trodde inte att vi skulle komma, o jag tänkte inte ens komma först.. men sedan tyckte jag synd om henne.. man fyller ju trots allt bara år en gång om året.... såhär efteråt kan jag ångra lite att vi åkte dit o lämnade blommor o presenter, för det känns inte speciellt mkt bättre nu när jag har sett misären åter igen... o andra sidan e det trots allt min enda familj... Dilemma svar JA..

Hur som helst. Såhär har min dag sett ut hittills o nu tänkte jag slå in lite julklappar, ge katterna mat o senare åka o hämta hem min man från jobbet.. =) Tjingeling !!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: