BF ??

2008-11-16 / 14:15:51
Nu e jag mitt uppe i mina funderingar igen....

Jag har diskuterat med mina vänner o andra om mitt BF den 14:e Januari. Först var jag ju beräknad till den 25:e December men sedan vid ultraljudet vart jag framflyttad till 14:e Januari, och ingen, INGEN som jag har pratat med tror att jag kommer gå så länge.. o jag själv tycker heller inte det känns rätt. Jag o Amie har räknat fram o tillbaka på det där som satan o vi tror nästan (oavsett vad barnmorskorna säger) att det är den 25:e Dec som gäller för mig... Det låter mer verklighetstroget...

Men det återstår att se... det låter bara konstigt att bli framflyttad 20 dagar... de flesta brukar det ju bara skilja några dagar hit o dit från det första BF hos barnmorskan till BF vid ultraljudet.. en vecka max...men för mig vart det 20 dagar... Det låter o känns bara orimligt... någon som kan förklara detta för mig???!!!

I såna fall skiljer det ju sig en del i veckoberäkningarna också, vilket gör att jag blir osäker på vilken vecka jag faktiskt är i.. Avgör själva, jag blir knäpp av det här...



Såhär långt gången är jag om det är som barnmorskorna säger, BF den 14:e Januari:


Uträkning utgår från dagens datum: Sön 16 nov 2008.
Din graviditet startade Tors 10 apr 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 24 apr 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 221 av 280. (78,9%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 3 fulla dagar (v31+3).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 14 jan 2009
Du har 59 dagar kvar till förlossning.


Och såhär långt gången är jag om det är som jag, Amie o alla andra tror, BF den 25:e Dec:


Uträkning utgår från dagens datum: Sön 16 nov 2008.
Din graviditet startade Fre 21 mar 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 4 apr 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 241 av 280. (86,1%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 25 dec 2008
Du har 39 dagar kvar till förlossning.


Det är lite skillnad....... Men vilket stämmer egentligen ???




Observera att den där magen INTE tillhör mig...!!! Men ser ni den lilla foten som sparkar ut? Coolt ju.... ;)



Kommentarer!
Postat av: Ulko

Ett helt 100% BF kan man aldrig räkna ut. Vissa barn är bara almänt små, eller stora. Så att räkna ett BF är bara för att typ att veta hur stor bebisen är.



Min kompis fick en klump 2 veckor före hennes BF och han vägde 6300g..



Men sen finns de ju vissa som går över fast får en bebis som är liten..

Kommenterat - 2008-11-16 / 19:19:39  | URL - http://oinkoink.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: