- Nytt år, nya tag? I HELVETE HELLER

2008-01-22 / 21:49:41
TJOHO  ! =)

Jag har varit väldigt inaktiv med den här bloggen på ett VÄLDIGT långt tag o jag kan inte riktigt svara på varför.. har väl varit för upptagen eller nåt..




Hur som helst så har det hänt alldeles för mkt för att jag ska orka skriva ner allt men ja tar en del av de...
Det hände en del skitgrejjer som hade kunnat göra att jag skulle få gå upp i rättegång men nu har jag fått beskedet att FÖRUNDERSÖKNINGEN LÄGGS NED. Det fanns inga tillräckliga bevis... En sten föll genast bort från mitt hjärta, TACK GUD!!

Dessutom har jag äntligen flyttat hemifrån till en alldeles underbar lägenhet med uteplats. HÄRLIGT!!

- En positiv start på det nya året..




Sedan har vi då mitt jobb inom hemtjänsten. Jag har arbetat alldeles för mycket den senaste tiden och varit med om alldeles för mycket intriger & skit.. JA MIN KÄRA OTUR HAR VISAT SIG TA MEJ FAN FÖR JÄVLA MKT !! Jag gick aldrig till jobbet imorse plus att ja sa upp mig. Varför? Jag har gått in i väggen flera gånger eftersom jag jobbar för mkt o bryr mig för lite om mig själv och hur jag mår. Jag pallade helt enkelt inte längre...
 
Tro nu dock inte att jag är arbetslös, för det är jag inte..... =) Jobbar fortfarande kvar på Willys i Länna så jag har alltid nåt ! =) Men jag pallar bara inte ha 3 jobb som jag har haft, och arbeta 250 timmar i månaden... Det funkar ett tag kanske men vem orkar leva så i längden?... Pengar är värt mycket i dagens samhälle men frågan är ju om det verkligen är värt hela din hälsa, din fritid, tiden med dina vänner m.m... tidigare skulle jag svarat ja men nu när jag vet hur det verkligen är så säger jag bara NEJ NEJ NEJ. Det är inte värt det! Man förlorar så mycket tid som man aldrig får chansen att ta igen plus att det tär så otroligt på ens psyke... tro mig jag vet, jag fick börja gå i kognitiv beteende terapi efter allt med bla idiotiska saker som jag har gjort på fyllan och överlag allt annat som har fått mig att må så otroligt dåligt.......

Inte så positiv start på det nya året ...

Så, ett litet gott ord på vägen från någon som har gjort många tabbar: Tänk ett steg längre och ligg alltid ett steg före!



 
                                                    image8


                                                                        
Min sötaste kissemiss
MISSY.
Denna donna har varit ensam om sitt revir ett bra tag, men matte tyckte att det var dags att skaffa en lek-kompis eftersom Missy aldrig kunde få nog av att leka, så familjen utökades med en liten pojk-kisse. Hans namn blev då han var så liten och gullig, LILLEN, passande nog ;) Bilder på dessa två sötnosar tillsammans kommer när jag lagt in dom på datan :) hihi.




                                                                                     
TJINGELING PÅ ER!!!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: