GOD JUL !!

2008-12-26 / 13:00:31
God jul och god fortsättning får man väl ta o säga!
Vet att självaste julaftonen var i förrgår men hann ju dessvärre inte skriva någonting på julafton eftersom det var full rulle från morgon till kväll. O igår blev det bara inte av... Men nu ska ni få höra.... ;)

Julaftonsmorgonen startade med att jag gick upp o gjorde mysfrukost o kaffe... sedan la jag ut alla paketen som jag o Jonny skulle ge varandra, tog en dusch o sedan väckte jag min man =D Jonny fick massa smått o gott av mig, bla ett spel till xbox som han ville ha, rakapparat o Bajen kortetui m,m :) o jag fick Christian Dior parfym o en jättefin svart väska jag önskat mig :)

Sedan julbakade vi chokladbräck.. som för övrigt blev lite misslyckat eftersom jag inte hade nåt smörpapper så fastnade nästan all choklad i plåten men jag lyckades få loss några bitar som jag skulle ta med mig till mina föräldrar iaf... ;D

Sen vid halv 3 åt vi julbord hos min pappa o hans sambo, tillsammans med Jonnys föräldrar.. HUR mkt mat som helst!! Blev lite sena till Kalle Anka så vi hann bara se dom sista 20 minutrarna men man har ju sett det där så många gånger innan så mig gjorde det inget :P efter det skulle självklart min pappa skämma ut mig genom att visa inspelade filmer från när vi varit utomlands o kort på mig när jag var liten o stod typ naken på varenda foto. Skål.

O nu till det mest intressanta.. paketöppningen :) Jonny fick vara jultomte o dela ut julklappar.. o det vart jädrans många julklappar, även fast vi bestämde att det INTE skulle bli det... men inget blir ju som man tänkt sig :P jag o Jonny fick massa smått o gott från våra föräldrar.. Jonny fick presentkort på tatueringsstudio på 4000:- som han hade önskat sig, strumpor, minneskort, en ny hemtelefon o sen fick jag en jättefin stickad tröja, silverhalsband, fotoalbum, badrumsmattor, en liten tavla med ior på till bebis o så fick jag o Jonny en torkyhängare + pappersrullar till det haha... =D

Sedan satt vi o pratade ett långt tag innan vi var tvungna att åka.. skulle ju till Jonnys farmor o farfar i Upplands Väsby.. Så vi alla sa hejdå till min pappa o hans sambo (kändes lite småtaskigt att bara dra men vad gör man?? =/... )

Där fick vi ännu mer julmat, jag orkade typ äta en prinskorv o en köttbulle sen tog det fanimej stopp på riktigt. Trodde det skulle börja komma köttbullar ur öronen på mig tillslut.. va så mätt att jag höll på att sprängas.. =/ efter middagen ville Jonnys faster vara tomtemor så hon fick dela ut julklappar.. o av henne o hennes familj fick vi en Akta Graco bilbarnstol.. jättefin :) kommer bilder när jag tagit o lagt upp.. sedan skulle vi tydligen även få kläder, leksaker o annat roligt till bebis men hon ville vänta med att ge oss det till bebis hade kommit... kan ju betyda otur annars.. o man vet ju aldrig om nåt går snett... (även fast jag inte tror det, o verkligen inte hoppas det... så KAN det ju faktiskt hända att nåt går fel....) o av Jonnys farmor o farfar fick vi Aladdin chokladask o 2000:-. Sedan fikade vi lite innan vi åkte hem runt 12-snåret på kvällen. Jättemysig julafton. Kunde inte blivit bättre :) .....(Eller jo, om vi hade haft våran lilla bebis med oss =/ men förutom det då så var allt perfekt...)

Igår var Jonny som fastklistrad vid tv:n HELA DAGEN med sitt nya spel. Haha borde jag verkligen köpt det!? =P Hans kompis Danne var över hit också så vi fikade alla tre o tittade på när JONNY SPELADE. (För ovanlighetens skull... *HOST*...) Haha. Sen åt vi lite mat o sen åkte jag o Jonny o släppte av Danne hemma, sen mötte vi Victoria, Jenny o Anna o stod o snackade en massa skit utanför Victoria i typ 2 timmar... :) Sedan var mina fötter stelfrusna. O min mage också. Eftersom jag inte kan stänga min vinterjacka =( magen e för stooor.. =(

Det e väl typ det som har hänt. O nu sitter Jonny vid tv-spelet igen. Suck. Haha. Att han aldrig kan slita sig... Men snart blir han tvungen till det för jag har massa planer för honom idag.... MOUAHAHHAHA =D

Hoppas ni haft en trevlig jul iallafall :)

Nu sitter jag o suckar o bara väntar på bebis. Ingen bebis i sikte ännu.
HOHO BEBIS?! Vill du vara snäll o komma ut nu?!

Igår va ju mitt första BF-datum. Var beräknad till den 25:e Dec från början innan det blev framflyttat till 14:e Jan. Suuck, kunde inte det första datumet bara fått stämma? =/ Jag har en lååång väg att gå efter förlossningen. Har gått upp otroliga 18 (!!!!) kg som jag måste få bort. O jag vill få bort dom NUU! O träffa min lilla bebis såklart. Men icke. =(

19 dagar kvar till förlossning o e inne i vecka 38 nu.

SNÄLLA BEBIS, kom ut liiiite tidigare. Gör mamma o pappa glada nu :) Framförallt mamma, så hon slipper gå omkring o va en heffaklump....! (Hoppas hoppas hoppas.)

Tjing alla ! =D vi hörs lagom till nyår eller kanske lite innan.. eller när jag får lust. Eller när bebis får lust att komma ut så måste jag ju också skriva :) hihi.
Hejdåååå


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: