Nytt jobb igen .. Hmm .

2008-04-22 / 14:50:02
JA JA JA, jag vet att jag är krånglig och ombytlig, men vad fan gör man när allt bara blir för mkt ?
Ska man fortsätta arbeta för en skitlön trots att man sliter häcken av sig o dessutom må dåligt både fysiskt o psykiskt ?

 I don't think so . I alla fall inte jag.


Nu har jag iallafall börjat arbeta inom hemtjänsten i Skogås, min första dag var idag och jag kan bara skryta med hur skönt det har varit. Lallat i princip hela dagen.. Jobbet ligger 3 minuter hemifrån mig så jag drog hem o käkade lunch o gosade med mina kissar på min 1½ timmes lunch ;) hihi.

Efter lunchen hade jag bara städ hos en kvinna som tog 45 min o sen lallade jag hemåt o här sitter jag nu =)

Det e så otroligt skönt väder ute o jag ska träffa Amie (och Elias, hennes bulle i ugnen) o Carro (Läderlappen, vandraren, fylledrägget.... kärt barn har många namn ;) ) o ta en skööön promenad i solen, kanske köpa en glass el ett paket med nyplockade jordgubbar =D avundsjuka ? Klart ni är ;) endast för att ni jobbar inomhus nånstans nu medans andra som har det bra som mig redan har slutat =D haha. Sorgligt livet kan vara för er stackare ibland va ;)

Som sagt, nu ska jag ta o pallra rumpan ut i detta härliga sommarväder. Glöm inte att tänka på mig i solen när ni andra sorgliga små kryp sitter i nån mörk lokal (el varför inte till och med en grotta?) o sliter för eran chef =) hihi.

Tjing tjong ballefjong !
Kommentarer!
Postat av: Anonym

hahaha jag har nog lite för många namn;)

Kommenterat - 2008-04-25 / 11:03:57
Postat av: Cilla

Heej
kollade runt bland vänners bloggar och klickade och tillslut hamnade jag hääär.
Haha varje dag e inte så fin som du haft på jobbet nu tyvärr;)
Men njut av solen. och om man så bytar jobb flera ggr per år bara man har ett jobb o gå till;)
Kram o ha en trevlig sommar;)

Kommenterat - 2008-06-03 / 04:28:43  | URL - http://cecilialantz.wordpress.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: